HemLaserterapiBorttagning av tatueringarMedicinsk fotvårdLaserbehandling av nagelsvampKoppningÖvriga beh.SkoinläggProdukter

TallvĂ€gen 4, Åby

Boka tid

SNARKBEHANDLING med laser

MĂ„ndag: 9:00-20:30
Fr,lör,sön-stÀngt

Galleri

Jag accepterar:

Karta från Eniro

Länkar

Vad Àr nagelsvamp?

Onykomykos (nagelsvamp) Àr en svampinfektion som drabbar naglarna pÄ tÄr och fingrar. Infektionen kan pÄverka alla delar av nageln, inklusive nagelmatrisen, nagelbÀdden och nagelplattan. En nagelsvampsinfektion kan börja med en missfÀrgad (vit eller gul) flÀck under nagelns topp pÄ tÄ - och/eller fingernageln. NÀr svampen sprider sig djupare in i nageln, kan den orsaka missfÀrgning och förtjockning och fÄ nageln att flagna av i kanterna. Vistelse i gemensamma utrymmen som t ex i simhallar, offentliga duschar och omklÀdningsrum kan medföra en smittorisk. Svampen trivs i tÀta och varma skor.

Nagelsvamp angriper vanligtvis genom smÄsÄr pÄ tÄr och fingrar. Dem överlever pÄ grund av fukten och vÀrmen kombinerat med dÄlig cirkulation och svagt immunsystem. Andra orsaker som gör att nagelsvamp frodas kan vara psoriasis, diabetes, hypotyreos, fotsvamp och dÄlig hygien.

Laserbehandling av nagelsvamp

Tills nu har det varit svĂ„rt att fĂ„ bort nagelsvamp.Det enda som har fungerat har varit lĂ„ngvariga tablettkurer som gav svĂ„ra biverkningar (i vĂ€rsta fall leverskador). Nu kan man behandla nagelsvamp med hjĂ€lp av s.k. Nd:Yag-lasern som Ă€r snabb, smĂ€rtfri och helt utan biverkningar. Vanligen krĂ€vs totalt 4 behandlingar under 4 veckor innan svampen försvinner. Efter 1-2 mĂ„nader börjar du se resultat. Även om svampen dör snabbt tar det tid för en frisk nagel vĂ€xer ut. För stortĂ„naglar tar denna process ca 12 mĂ„n och för de mindre ca 6 mĂ„nader.

Att tÀnka pÄ innan laserbehandling av nagelsvamp

Laserbehandling av nagelsvamp hjÀlper endast mot svamp i nageln. Om dina besvÀr Àr orsakade av skador av nagelroten eller sjukdom i nageln, finns det inga bevisade studier pÄ att laserbehandling hjÀlper. 95% med bekrÀftad nagelsvamp blir av med nagelsvampen (se vetenskapliga artiklar).

Behandlingar

Laserbehandling av nagelsvamp - 1 fot, 15 min - 900:- per behandling.

Laserbehandling av nagelsvamp - 2 fötter, 25 min - 1200:- per behandling.

Vetenskapliga artiklar

Artikel 1