Medilaserklinik Norrköping

Norrköping Hälsporre Hälseneinflammation Whiplash Ishias Artros Knäartros Fingerartros Ländryggsmärta Tennisarmbåge Golfarmbåge Nackspärr Idrottskada Nageltrång Musarm Fybromyalgi Löparknä Reumatism Reumatiska problem Psoriasis Snarkning Snarkreducering Snarkbehandling med laser Vårtor Karpaltunnelsyndrom Tatueringsborttagning Ta bort tatuering Nagelsvamp Laser mot nagelsvamp Borttagning av läpplinje Borttagning av ögonbryn Liktonar Artros Hallux Valgus Sår Eksem Bihåleinflammation Muskersmärta Akne Herpes Fettknöll Senknuta Rosasia Bältros Skoinlägg Benbrott Laserterapi.

Laserterapi

Tatueringsborttagning

Medicinsk fotvård

Snarkreducering

Tallvägen 4, Åby

LASERBEHANDLING MOT NAGELSVAMP

Måndag: 9:00-20:30
Fr,lör,sön-stängt

Snarkning

Snarkning är en mycket vanlig sömnstörande andningsproblem. Flera faktorer såsom slemhinnesvullnad, patientens anatomi, fetma, lugnande medel och narkotikamissbruk, såväl som rök- och alkoholkonsumtion, kan bidra till snarkning.

Snarkning beror på att det är trångt i den bakre delen av svalget under sömn. Vävnaden i området från bakre delen av näsan och ner till struplocket är så pass ”löst” att det hos de som snarkar faller ihop under inandning.

Snarkning kan orsaka syrebrist som leder till orolig sömn och uppvaknande – något som är typiskt för sömnapnésyndrom. Även om det trånga partiet som orsakar snarkningen inte kan lokaliseras exakt, visar resultaten av kirurgiska ingrepp att snarkning till stora delar kan orsakas av gomseglet

Flera studier bekräftade att det obstruktiva sömnapnésyndromet ökar risken för bland annat stroke och högt blodtryck

Många patienter som lider av snarkning och obstruktiv sömnapné kan känna sömnighet dagtid, morgon huvudvärk, humör förändringar, sexuell dysfunktion, även kortvarig minnesförlust och hypnogen hallucinationer.

NightLase:

NightLase är en dokumenterad protokol för användningen av en Er: YAG-laser för behandling av sömnstörande andning, speciellt snarkning och till viss del obstruktiv sömnapné. På vår klinik utför vi denna behandling med den senaste lasertekniken. Laservärme leder till åtdragning och krympning av uvula, mjuk gom och omgivande slemhinnor i svalget. Denna behandling lämpar sig bäst till patienter med lätt till måttligt snarkning och sömnapné

Om behandlingen:

Behandlingen tar cirka 35 minuter. Man kan känna värme i svalget under behandlingen. Man behöver 3 behandlingar med cirka 2-4 veckors mellanrum för att uppnå de önskade resultaten.

Effekten:

De flesta känner upp till 30-45% förbättring redan efter första behandlingstillfälle. Upp till 90% av patienterna upplever markant förbättring efter den tredje behandlingen. Inget behov för bettskena och/eller övertrycksbehandling med CPAP-mask.

En behandling kostar 4 200 kr och ett paket (3 behandlingar) kostar 12 600 kr.